بهترین شرکت های سرمایه گذاری را بیشتر بشناسید!

یشاید شما نیز به دنبال کسب سود بیشتر از سرمایه خود باشید. در این مقاله قصد داریم که بهترین شرکت های سرمایه گذاری در ایران که سود بیشتر و ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری دارند را معرفی کنیم.

ما در جهان پر سر و صدای سرمایه گذاری می‌توانیم با کمی تحقیق بهترین شرکت سرمایه‌گذاری را پیدا کنیم که سود مطمئن و ریسک کمی داشته باشد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کند، خوشنام و معتبر باشد و مسیر ما در بازار سرمایه را هموار کند. در این مقاله ما فهرستی از بهترین شرکت های سرمایه گذاری که در دو گروه کراد فاندینگ و بورس قرار دارند و برای اکثر مردم شناخته شده هستند را معرفی می‌کنیم. اما قبل از آن لازم است که بگوییم منظور از شرکت سرمایه‌گذاری چیست؟

یک شرکت سرمایه‌گذاری در واقع نقش یک واسطه را دارد که وظیفه اصلی آن خرید و فروش واحدهای با ارزش می‌باشد. هر یک از شرکت‌های سرمایه‌گذاری متخصصانی از بازارهای مختلف حضور دارند که وظیفه دارند، واحدهای ارزشمند مانند اوراق بهادار، بورس، فرصت‌های سرمایه‌گذاری کراد فاندینگ و ... را شناسایی کنند. همچنین با بررسی سیگنال‌های تکنیکال و فاندامنتال، برنامه زمانی دقیق برای خرید و فروش را ارائه می‌دهند. هدف از این برنامه کسب بالاترین سود برای سرمایه‌گذاران می‌باشد.

ویژگی‌های بهترین شرکت های سرمایه گذاری

هیچ انسان عاقلی نمی‌خواهد پول و سرمایه خود را بی‌دلیل و بدون کسب سود به کسی بدهد. در واقع افراد به دنبال سرمایه‌گذاری پول خود می‌باشند و مکانی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که او را به سرمایه‌گذاری تشویق کند.

سرمایه‌گذاری برای هر فرد معنی متفاوتی دارد، زیرا شرایط زندگی، درآمد و سرمایه افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد. اکثر افراد می‌خواهند که پول خود را در چرخه اقتصاد و تولید کشور بچرخانند تا در رونق اقتصادی کشور نقش مثبت داشته و در کسب سود آن شریک شوند.

انتظاراتی نیز که افراد از درآمد و سود آن دارند متفاوت می‌باشد. نمی‌توان از یک جوان ۲۵ ساله و یک فرد ۶۵ ساله بازنشسته انتظار داشت که سرمایه خود را به یک شکل، در یک جا و با همان میزان ریسک سرمایه‌گذاری کنند‌ این بستگی به میزان تحمل ریسک افراد دارد. تحمل ریسک افراد جوان معمولا بالاتر از افراد مسن می‌باشد و در دارایی‌هایی که پتانسیل سود بالاتری دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما افراد مسن معمولا سود کمتر و مطمئن‌تری را ترجیح می‌دهند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهای فراوانی دارند، اما لازم است که در بین آن‌ها بتوانید بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. در این بخش ویژگی‌هایی که لازم است بهترین شرکت سرمایه‌گذاری داشته باشد را بیان می‌کنیم.

تنوع در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یکی از کاربردهایی که شرکت سرمایه‌گذاری دارد، تنوع دادن به دارایی‌هایی است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. همه افراد فرصت و دانش لازم برای پیدا کردن بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری را ندارند، زیرا نیاز به وقت و هزینه کافی می‌باشد‌‌. همچنین اینکه بدانیم چه وقتی باید به بازار وارد شویم، چقدر سرمایه‌گذاری کنیم و چه وقت از بازار خارج شویم تا بیشترین سود را به دست آوریم‌، نیاز به فعالیت تخصصی و مهارت حرفه‌ای دارند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای تنوع زیادی هستند و انواع مختلفی نیز دارند. برخی از این شرکت‌ها برای افرادی مناسب می‌باشند که می‌خواهند از سرمایه‌گذاری خود یک سود منظم و ثابت به دست آورند. تعداد دیگر نیز از سرمایه گذاری می‌خواهند که سود بسیار بیشتری با قبول کردن ریسک بیشتر به دست آورند. برخی دیگر از شرکت‌ها نیز حد وسط را در پیش می‌گیرند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید دارای صندوق‌های متنوعی باشند که در کالاهای متفاوت مانند طلا، زمین ساختمان، محصولات کشاورزی و ... سرمایه‌گذاری کنند که مردم با توجه به هدف خود از سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود بیشتر و یا سود متعادل به خرید واحدهای این شرکت بپردازند.

مدیریت حرفه‌ای دارایی در بهترین شرکت های سرمایه گذاری

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین شرکت های سرمایه گذاری، داشتن مدیریت حرفه‌ای در دارایی‌ها می‌باشد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسط افراد حرفه‌ای مدیریت می‌شوند که سرمایه را به بازارهای مختلف مالی مختلف هدایت می‌کنند. بررسی کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار و انتخاب بهترین زمان برای ورود به معاملات یک کار زمان‌بر  و برای افراد غیر حرفه‌ای بسیار سخت و ریسک‌پذیر می‌باشد. زیرا این کار نیاز به دانش و مطالعه قبلی دارد. اگر مردم عادی بدون برنامه‌ریزی و بررسی بازار بخواهند به طور مستقیم به بازار وارد شوند، ممکن است سرمایه‌شان در خطر جدی قرار بگیرد. به همین دلیل لازم است که بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری را که دارای مدیران مجرب و حرفه‌ای هستند، برای این کار انتخاب کنیم. مدیران این شرکت‌ها با داشتن دانش و زمان کافی می‌توانند به طور تخصصی بهترین بازار را برای سرمایه‌گذاری شما انتخاب کنند.

شفافیت اطلاعات در بهترین شرکت های سرمایه گذاری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای شناسایی بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید در نظر بگیرید، داشتن پورتفوی شفاف و قابل اعتماد می‌باشد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری یک ابزار نوین مالی در کشور می‌باشند که با دیگر ابزارهای پولی که در گذشته در شبکه پولی کشور تبلیغ می‌شدند، بسیار متفاوتند.

بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گزارش منظمی از معاملات خرد و نحوه سرمایه‌گذاری خود را ارائه می‌کنند. این کار در چارچوب قوانین شفاف و سختگیرانه سازمان بورس انجام می‌گیرد. برای مثال در پایان هر ماه شرکت‌های سرمایه‌گذاری یک گزارش از تمام سرمایه‌گذاری‌های خود و تغییرات احتمالی در مورد ارزش دارایی‌ها را ارائه می‌دهند.

بازدهی مناسب بهترین شرکت های سرمایه گذاری

وارد شدن به بازار سرمایه همیشه با ریسک همراه می‌باشد. سرمایه‌گذاران باید انتظار بازدهی مناسب برای ریسکی که می‌پذیرند را داشته باشند. بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید بازده مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورند.

اقتصاد مقیاس

از دیگر ویژگی‌های بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری صرفه‌جویی در مقیاس می‌باشد. شاید نمی‌دانید صرفه‌جویی در مقیاس چیست. این موضوع را با یک مثال برایتان شرح می‌دهیم. فرض کنید در یک سفر دوستانه همه بخواهند زمانی را برای خرید لوازم عمومی صرف کنند و هزینه‌های مختلفی مثل حمل و نقل را بپردازند. هزینه جمعی در مجموع بیشتر از این خواهد شد که تنها یک نفر به نمایندگی از همه لوازم مورد نیاز سفر را تهیه کند. اگر یک نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب کنید صرفه‌جویی در مقیاس انجام داده‌اید.

در شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز به این گونه است. وقتی در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید، صرفه‌جویی در مقیاس اتفاق می‌افتد که نسبت به سرمایه‌گذاری‌های فردی ارزان‌تر می‌باشد. زیرا هزینه‌ای که برای گرفتن کارشناسان جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و انتخاب سبد بهینه اوراق بهادار لازم است، بین تمامی سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. در نتیجه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش پیدا می‌کند.

به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین شرکت‌های سرمایه گذاری کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌باشد. برای اینکه ریسک ورود به بازار سرمایه را کاهش دهید، راه‌های مختلفی وجود دارد. مهم‌ترین و اولین اصل برای این اتفاق این است که در یک بازار خاص سرمایه‌گذاری نکنید و یا تمام دارایی‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. با این کار اگر یکی از دارایی‌هایتان در یکی از سبدها دچار ضرر شود، دیگر سبدهایتان در امان باقی می‌مانند و برای جبران خسارت می‌توانیدبه آن‌ها تکیه کنید. بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر اساس این اصل در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند.

انتخاب بهترین شرکت های سرمایه گذاری

برای اینکه بتوانید بهترین شرکت سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید، لازم است که به موارد زیر دقت کنید.

سابقه شرکت

هرچه میزان تجربه کاری شرکت سرمایه‌گذاری بیشتر باشد در این مورد قابل اطمینان‌تر می‌باشد. با گذشت زمان شرکت می‌تواند تجارب خوبی را به دست بیاورد و فرصت بهترین معاملات را در حالت‌های مختلف بازار سرمایه، به‌طور دقیق‌تر شناسایی کند. علاوه بر این با توجه به سابقه شرکت سرمایه‌گذاری می‌توان عملکرد آن را سنجید. پس هرچه سابقه بیشتری داشته باشد برای سرمایه‌گذاران بهتر است.

مجوز شرکت سرمایه‌گذاری

از دیگر ملاک‌هایی که برای انتخاب شرکت سرمایه‌گذاری مهم است، این است که به مجوز آن دقت کنید. برخی از شرکت‌های غیر رسمی بدون مجوز فعالیت می‌کنند و ریسک‌های فراوانی برای افراد سرمایه‌گذار به همراه دارند.

قابلیت سرمایه گذاری با حداقل سرمایه

یکی از عواملی که باعث می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری از لیست شما کنار گذاشته شوند، حداقل سرمایه برای سرمایه‌گذاری می‌باشد. برای مثال ممکن است شما بخواهید با سرمایه ۲۰۰ میلیون تومانی سرمایه‌گذاری کنید اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری حداقل مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را عنوان کنند. این موضوع باعث می‌شود که برخی از گزینه‌های خود را حذف کنید.

برخی دیگر از فاکتورهای مهم

دیگر موارد که باید در انتخابتان در نظر بگیرید، پشتیبانی مداوم، عقد قرارداد رسمی، بازدهی شرکت، سامانه معاملاتی، گزارش ماهیانه و میزان تنوع در سبد گردانی سهام می‌باشند که از ویژگی‌های شرکت سرمایه‌گذاری خوب و قابل اطمینان می‌باشند. می‌توانید برای صحت از این پارامترها با شرکت مد نظر تماس حاصل فرمایید.

معرفی بهترین شرکت سرمایه گذرای

شرکت‌های سرمایه‌گذاری از دوران بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ تاسیس شدند. در این بحران بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عدم توانایی در تعهدات مالی خود ورشکسته شدند. در این زمان بود که دولت ایالات متحده از شرکت‌های سرمایه‌گذاری حمایت کرد. این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خرد بسیاری از سرمایه‌گذاران را جذب و به بازار تزریق می‌کردند.

در ایران نیز شرکت‌های سرمایه گذرای ابزارهایی هستند که باعث می‌شوند سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران به یکدیگر وصل شوند. این شرکت‌ها با تکیه بر ابزارهای فناوری می‌توانند امکان سرمایه‌گذاری آسان، سریع، مطمئن و هوشمند را روی طرح‌های توسعه کسب و کارها فراهم کنند.

سرمایه‌گذاری در داناک به عنوان یکی از بهترین شرکت های سرمایه گذاری به معنی سود بالا و افزایش سرمایه می‌باشد. همچنین مزایای دیگری مانند ریسک‌های مدیریت شده، بازگشت اصل سرمایه، سبد سرمایه‌گذاری متنوع و ... می‌باشد. در این شرکت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و ملاک‌های مالی در مورد آن‌ها توسط یک تیم متخصص بررسی می‌شود. متخصصان ارزیابی، طرح‌های پیشنهادی برای راه‌اندازی کسب و کار یا توسعه محصولات جدید را به دقت انجام می‌دهند. طرح‌های فراوانی از این فیلتر عبور می‌کنند که باعث می‌شود داناک بتواند گزینه‌های متنوعی در حوزه طرح‌های صنعتی، کسب و کارهای خدماتی، پروژه‌های هنری و ... برای سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد.

در این شرکت سرمایه‌گذاری منافع مالی بیشتر از سود اوراق بهادار و درآمد ثابت هستند. علاوه بر این سود سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دونگی معاف از مالیات می‌باشند.از دیگر اصولی که در بهترین شرکت های سرمایه گذاری دیده می‌شود، آزادی اقتصادی است. در داناک نیز به دلیل اینکه صاحب سرمایه در هر زمانی می‌تواند روی هر طرحی با هر مبلغی سرمایه‌گذاری کند این اصل رعایت شده است.

مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری با شرکت داناک

  • امکان سرمایه‌گذاری آنلاین بدون داشتن محدودیت زمانی یا مکانی
  • داشتن حق انتخاب بین طرح‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری
  • امکان دسترسی داشتن به گزارش‌های دوره‌ای عملکرد طرح‌ها
  • سود سرمایه‌گذاری در طرح‌های دنیوی معاف از مالیات می‌باشد.
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران
  • امکان سرمایه‌گذاری با پول کم
  • ارزیابی طرح‌ها و کسب و کارها توسط تیم متخصص
  • دسترسی به اطلاعات فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری به‌طور شفاف
  • تطابق داشتن طرح‌های سرمایه‌گذاری با قوانین

جمع‌بندی

در این مقاله هدف ما این بود که شما را با بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری آشنا کنیم. در آخر باید بگوییم با وجود افزایش سرمایه‌گذاری منفعلانه انتظار نداشته باشید که چشم انداز صنعت جهانی مدیریت دارایی ضعیف باشد. سرمایه‌گذاری در این بازارها باعث می‌شود که بتوانید هم سرمایه خود را افزایش دهید و هم در بازار جهانی نقش مثبتی داشته باشید.